نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

۳ بازديد

به خرید و فروش ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی کوتاه مدت که با هدف کسب سود از بالا و پایین رفتن قیمت این رمزارزها انجام می‌شود، نوسان گیری در ارزهای دیجیتال می‌گویند. در زبان انگلیسی به این کار «سوئینگ تریدینگ» (Swing Trading) گفته می‌شود و می‌توان آن را چیزی بین ترید روزانه و «هولد» (HOLD یا HODL) در نظر گرفت.

به عبارت دیگر، در نوسان گیری ارز دیجیتال معاملات ما معمولا بین چند ساعت تا چند روز باز می‌ماند، در حالی که در ترید روزانه در طول روز چندین معامله باز و بسته می‌شود. در استراتژی هولد یا خرید و نگه‌داری نیز فواصل زمانی بین خرید و فروش آنقدر زیاد است که اصلا نمی‌توان آن را ترید در نظر گرفت.

برای درک بهتر نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال سناریوی مقابل را نظر بگیرید. فرض کنیم شما بازار را تحلیل کرده‌اید و اکنون می‌خواهید روی رمزارز بیت کوین نوسان گیری کنید. تحلیل شما این است که بیت کوین در طول روزهای آینده صعودی خواهد بود و برای همین مقداری بیت کوین می‌خرید یا یک موقعیت معاملاتی خرید (Long) باز می‌کنید.

اگر بازار طبق تحلیل شما با افزایش قیمت روبه‌رو شود، سود خواهید کرد و اگر خلاف آن اتفاق بیفتد به احتمال زیاد به دلیل داشتن حد ضرر کمی ضرر خواهید کرد. این یعنی نوسان گیری ارز دیجیتال که با رعایت کردن یک سری نکات و بایدها و نبایدها می‌توان میزان موفقیت خود را به شدت افزایش داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.